czwartek, 16 kwietnia 2020

Governess Shadow - July Talk prezentują oficjalny teledysk do nowego utworu z albumu Pray For It.

O July Talk piszę na blogu prawdopodobnie pierwszy raz. Najwyższa pora, aby nazwa tego zespołu pojawiała się tutaj coraz częściej. Zespół wkrótce wyda swój trzeci studyjny album. Do sieci właśnie trafił ich nowy teledysk do kawałka "Governess Shadow". Możecie go obejrzeć poniżej. A jeżeli nigdy wcześniej nie słyszeliście o July Talk, to zapraszam do dalszej części posta.



Pewnie znacie to uczucie, gdy słyszycie w radiu piosenkę, która brzmi jak nic, co dotąd słyszeliście, a jednocześnie brzmi jakoś tak znajomo*. Przykuwa Waszą uwagę, ale nie usłyszeliście co mówił prowadzący, Shazam strajkuje i generalnie nie macie jak sprawdzić kto to śpiewa. Na szczęście to radio, więc będziecie mieli okazję posłuchać jej ponownie. I ponownie. I pewnie ostatecznie będziecie mieli dość jej słuchania, ale przynajmniej dowiecie się czyj to utwór. Niech żyją stacje radiowe! 

I to uczucie o którym pisałam powyżej towarzyszyło mi przy odkrywaniu July Talk. Na szczęście, dość szybko dowiedziałam się kto stoi za piosenkami, które nie chcą wyjść z mojej głowy i udało mi się uniknąć etapu obrzydzenia. Był bodajże 2017 rok, gdy jedna z polskich stacji radiowych promowała na swojej antenie utwory July Talk z płyty "Touch". Z ciekawości wygooglowałam sobie, co to za zespół i zaczęłam zgłębiać ich twórczość. I po raz kolejny zetknęłam się w ich przypadku z tym muzycznym dualizmem - z jednej strony był to dla mnie taki "podręcznikowy" rockowy zespół, a z drugiej strony zupełnie osobliwy. Być może miały na to wpływ charakterystyczne wokale i aparycja wokalisty, z którą zetknęłam się w teledyskach. Przekonajcie się sami:

July Talk - Push + Pull:

July Talk - Picturing Love:

Od tamtej pory słucham i bardzo lubię July Talk. Gdy dowiedziałam się, że niedługo po tym zespół zagra swój pierwszy koncert w Polsce, nie wyobrażałam sobie, żeby mogło mnie tam nie być. Udało mi się zgarnąć wejściówki na zamknięty event, podczas którego się odbywał. Koncert July Talk zapamiętałam jako świetne show. I z niecierpliwością oczekiwałam kolejnego.


July Talk to kanadyjski zespół grający alternatywnego rocka. Jego skład stanową wokalista Peter Dreimanis, wokalistka Leah Fay, gitarzysta Ian Docherty, basista Josh Warburton oraz perkusista Danny Miles. Jak dotąd grupa wydała 2 płyty - debiutancką "July Talk" w 2012 roku oraz wspomnianą "Touch" w 2016 roku. Wkrótce ukaże się ich trzeci krążek. Album będzie nosił tytuł Pray For It, a jego premiera odbędzie się 10 lipca 2020 roku. 

Kilka dni temu July Talk zaprezentowali pierwszy singiel z nadchodzącej płyty. Kawałek ma nieco przekorny tytuł i nazywa się Pay For It. Możecie go posłuchać tutaj:


Dziś odbyła się premiera kolejnego utworu July Talk z albumu Pray For It. Piosenka nosi tytuł Governess Shadow i możecie jej posłuchać poniżej, a także obejrzeć video:


Moim zdaniem Governes Shadow to świetny, rockowy kawałek. Różni się znacząco od spokojnego Pay For It. Obie piosenki jednak zaostrzyły mój apetyt na nowy album July Talk Pray For It. Ciekawe, czy gdy zakończy się światowa izolacja związana z koronawirusem, zespół uwzględni Polskę w swojej trasie koncertowej. Mam nadzieję!

Myślę, że Governess Shadow od July Talk mogłoby być hymnem protestu kobiet, który odbył się w połowie kwietnia 2020 roku w Warszawie. Jak twierdzi Peter Dreimanis, inspiracją do tego utworu była jego babcia i jej dwie siostry, które od nastoletnich lat były przyuczane do usługiwania zamożnym rodzinom. Utwór ma poruszać także tematykę nierówności władzy oraz dysproporcji ze względu na płeć. 

Znacie July Talk? Podobają się Wam ich nowe kawałki? Czekacie na album Pray For It?


* Nie wiem czy istnieje jakaś nazwa dla tego syndromu. Jeżeli nie, to nadaję mu moje imię :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do wymiany opinii :) Dziękuję za wszystkie komentarze :)